نصب سنسور القایی بر روی کنترلر رادنیکس

نصب سنسور القایی بر روی کنترلر رادنیکس

کنترلر رادنیکس میتواند ورودیهای مختلفی داشته باشد یکی از این ورودیهای ضروری سنسورهای هوم و لیمیت هستند.معمولا از نصب سنسور القایی جهت این امر استفاده میگردد.

اگر در مورد سنسور القایی نیاز به اطلاعات داردید کلیک کنید.

 

 

سنسورهای القایی معمولا به دو صورت NPN ,PNP  در بازار موجود هستند.در کنترلهای سروو رادنیکس میتوانید ورودی بورد را مشخص کنید. اما در کنترلهای سری استپر بصورت دیفالت ورودیها ان پی ان هستند.به این معنی که جهت فعال شدن ورودی ولتاز منفی(گروند)باید به آن وصل شود.

پس بصورت معمول از سنسور ان پی ان نرمالی اپن برای کنترلر رادنیکس استفاده میشود.(بنا به تنظیمات دستگاه یا کنترلر استفاده شده میتواند متفاوت باشد.)

تست سنسور القایی:

اگر روش کار را درست انجام داده باشید درصورتیکه یک قطعه فلزی را جلوی سنسور قراردهید چراغ ال ای دی سنسور و چراغ ال ای دی پورت ورودی کنترلر روشن خواهند شد.(فارغ از تنظیمات کنترلر)

سیمکشی سنسورهای القایی معمولا به صورت جدول زیر میباشد.

رنگ سیمها معمولا بصورت زیر میباشد:

قهوه ای   مثبت

آبی    منفی

سیاه   نرمالی کلوز

سفید    نرمالی اپن

 

نکات عمومی مهم در نصب سنسورهای القایی :

  • فاصله : فاصله سنسور تا قطعه نباید بیش تر از حد مشخص شده در کاتالوگ سنسور باشد. از طرفی فاصله بیش از حد نزدیک نیز می تواند باعث برخورد قطعه به سنسور و خرابی آن گردد.

** نکته مهم اینکه ضریب دقت سنسور در فلزات مختلف کمی متفاوت است که این امر نیز در حداکثر فاصله مفید کاری برای سنسور موثر است. (برضریب تصحیح حداکثر فاصله برای آهن = 1 ، فولاد = 0.82 ، برنج = 0.59 و آلومینیوم 0.57 می باشد.)

  • زاویه نصب :  زاویه نصب حتما باید بصورت 90 درجه باشد.
  • فلزات و سنسورهای اطراف ، در عملکرد سنسور مجاورت تاثیر منفی میگذارند. لذا باید فاصله مشخص شده در کاتالوگ را چه با فلزات و چه با سنسورهای مجاور حفظ نمود. همچنین میتوان از سنسورهایی با فرکانس کاری متفاوت در مجاورت هم استفاده نمود.
  • رعایت محدودیت های عملیاتی سنسور :

هر سنسور با توجه به مشخصاتش دارای محدودیت های دمایی ، مقاومتی ، رطوبتی یا الکتریکی (نوسانات الکتریکی) می باشد. لذا نصاب باید برای افزایش طول عمر آنها به مواردی اینچنینی توجه نماید.

 

صفحه عیب یابی

کنترلر رادنیکس

منبع 1

مفید بود؟

0%

با امتیازدهی به مطالب به ما در بهبود سایت خود کمک نمایید.

User Rating: 5 ( 2 votes)

درباره‌ی مجتبی دلشاد

مدیر شرکت سامانه های هوشمند آینده

همچنین ببینید

آلارمهای سروو موتور دلتا

آلارمهای سروو موتور دلتا سروو موتورهای دلتا و درایو دلتا از پرکاربردترین موتورهای کنترلی مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button