CNC سنگ

stone cnc/سنگ سی ان سی

three-axis stone CNC machine is a strong set to add to your workshop and meet your need for accuracy, speed and quality./دستگاه سی ان سی سنگ سه محور سهاتک مجموعه ای قوی برای افزوده شدن به کارگاه شما و برآوردن نیاز شما به دقت ،سرعت و کیفیت میباشد.

stone profile/دو دیسک سنگ

The machine with two stone discs or stone profiler with a disc is used to produce four-faceted contours or to create a design on stone columns./دستگاه دو دیسک سنگ یا پروفیل زن سنگ با دیسک جهت تولید صراحی چهار وجهی و یا ایجاد طرح بر روی ستونهای سنگی بکار میرود.

 

دستگاه CNC سنگ 

 

دستگاه CNC سنگ، یکی از انواع دستگاه های سی ان سی و از متداول ترین و کاربردی ترین آنها می باشد. امروزه با رشد روز افزون تکنولوژی و پیشرفت دستگاه های سی ان سی، در صنعت فرآوری  سنگ، کاربردی مهم را داراست و نقشی کلیدی را ایفا می کند.

CNC مخفف عبارت Computer Numerical Control به معنای کنترل عددی رایانه ای است.در صنعت و علوم فنی مهندسی آن را به صورت مخفف و با لفظ CNC، شناخته و بکار می برند .به مفهوم کنترل دستگاه ها و ماشین آلات با استفاده از کامپیوتر در صنعت است.

 

 

محصولات CNC سنگ سها

سی ان سی سنگ سه محور     SR-20301

سی ان سی سنگ سه محور     SR-13251

دو دیسک سنگ                       SP-20402

 

کاربردهای سی ان سی سنگ :

از پیدایش انسان های اولیه تا سالهای بسیار زیاد بعد از آن، حکاکی و برش انواع سنگ ها برای مصارف مختلف، توسط دست و خود انسان صورت می گرفت. این کاری بسیار سخت و طاقت فرسا و زمانبر بود.سرعت و همچنین دقت و نظم و ظرافت کافی وجود نداشت. همچنین نیاز به یک نیروی کار ماهر و با تجربه بود، تا این امر بصورت دقیق و منحصر به فرد انجام گیرد. بنابراین بسیار پرهزینه هم بود.

 

انواع نماهای ساختمانی گل،کندگی،سرستون و پا ستون و…

کتیبه ها و نقش برجسته ها

کانتر و کانتر تاپ

تزیینات سنگی

ظروف سنگی

پنلهای دکوراتیو

مزار و سنگ مزار

مجسمه های سنگی

انواع روشویی و وان سنگی

امروزه پرکاربردترین استفاده این ماشین در اجرای نماهای برجسته و مدرن در صنعت ساختمان می باشد.

همچنین از  دستگاه cnc میتوان برای برش ترکیبات سیمان(ورقهای سیمان الیافی یا سمنت بورد) و گچ فشرده(گچبرگ) که بصورت ورقهای آماده در بازار موجود هستند نیز استفاده نمود.

با اختراع و بکارگیری دستگاه CNC سنگ، این کار با به حداقل رساندن دخالت انسان ، توسط دستگاه و بصورت اتوماتیک و با برنامه های کامپیوتری مخصوص و نرم افزارهای گرافیکی سه بعدی ویژه و بصورت صنعتی تر انجام شد.

چه دستگاهی برای کار من مناسب است؟

معمولا برای اکثر کاربردهای معمول دستگاه سی ان سی سنگ سه محور یا تخت پاسخگوی نیاز شماست.با دستگاه سه محور میتوان انواع کتیبه ،گل ،کندگی ،ظروف سنگی را تولید نمود.اما برای تولید سر ستون و پا ستون و مجسمه های سنگی نیاز به دستگاه چهار محور یا پنج محور دارید.

گزینه دیگر تعداد اسپیندلهای دستگاه میباشد.با اضافه شدن تعداد اسپیندلها تیراژ کار بالا میرود.مثلا اگر برای زدن یک کار چهار ساعت زمان لازم است با یک دستگاه  دو هد در چهار ساعت ،دو عدداز آن کار تولید میگردد.البته بالا بردن تعداد اسپیندلها باعث کوچکتر شدن فضای کاری هر اسپیندل میگردد.در این زمینه میتوانید با کارشناسان ما مشاوره نمایید.

در نظر داشته باشید که دستگاههای سی ان سی پنج محور نیاز به تخصص بیشتری جهت کار و جیکدگیری دارند.

گزینه های قابل افزودن:

با استفاده از امکانات زیر میتوانید دستگاه را برای کاربرد خود اختصاصی کنید.

افزودن محور روتاری

با افزودن محور روتاری یا گردان شما میتوانید به تولید انواع مجسمه ،نرده های طرح دار و ظروف گرد منقش بپردازید.اما بیشترین نیاز در نمای ساختمان جهت زدن سرستون یا پا ستون میباشد.دقت کنید که برای این منظور شما به قطر روتاری حداقل نهصد میلیمتر نیاز دارید تا بتوانید یک سر ستون 750 میلیمتری بتراشید.چون عدد  اعلامی از سوی تولید کننده قطر کار میباشد اما معمولا شما سنگ را بصورت چهار گوش بر روی کار میبندید.

افزودن دیسک

امکان افزودن دیسک میتواند به شما جه انجام برش اسلب کمک کند.همچنین دیسک بصورت خشن تراش در کنار روتاری باعث بالا رفتن سرعت کار میشود.با دیسک میتوانید برای برش انواع ابزار و نرده اقدام کنید.یعنی دستگاه شما تا حدودی میتواند کار یک دستگاه پروفیل زن یا دو دیسک را انجام دهد.

وکیوم پد

وکیوم پدها با اتصال به یک پمپ وکیوم یا خلا ایجاد فشار معکوس میکنند.از وکیوم پدها برای نگه داشتن سنگهایی که نیاز به کار بر روی لبه ها دارند استفاده میشود.معمولا جهت کار بروی سنگهای کانتر استفاده میشوند.

رموت کنترل

کنترل از راه دور به اپراتور جهت صفر کردن دستگاه و تنظیمات دستگاه در زمانیکه از کنترل پنل فاصله دارد کمک میکند.

 

میز جک اسلب

میز هیدرولیک بارگیر جهت بارگیری سنگها بزرگ مانند اسلبها بکار میرود.نمونه این میزها در دستگاههای برش اسلب بکار رفته است.

افزایش تعداد اسپیندلها

افزایش اسپیندلها بصورت کپی و بر روی یک بالابر سرعت کار را بالا میبرد.مثلا در یک دستگاه چهار هد در یک زمان مشخص بجای یک قطعه کار چهار قطعه مشابه خواهید داشت.تیراژ کار با این روش بالا میرود.

قرینه زن

هدهای قرینه زن بر خلاف هم کار میکنند.یعنی یک طرح را همزمان بصورت چپ و راست یا قرینه میزنند.

تولچنجر

اسپیندلهای تولچنجر میتوانند بصورت اتوماتیک اقدام به تعویض ابزار کنند.گرچه این امکان کمتر در دستگاههای سی ان سی سنگ بکار میرود.

 

 

دستگاه سی ان سی سنگ و اپراتور کنترل و برنامه ریزی آن

 

این تکنولوژی علاوه بر راحت تر کردن کار انسان و کاهش زمان، به افزایش تعداد تولید در زمان اندک نیز منجر شده است . کارها در تعداد بالا و به وفور و در زمان کم و بصورت تخصصی تر، با خطای کمتر و کیفیت بالا، تولید و فرآوری می شوند. نرم افزار های کاربردی این دستگاه ها، به نرم افزار های دسته ی CAD و CAM موسوم اند.

آرتکم و پاورمیل دو نرم افزار CAM پراستفاده در گرفتن جیکد برای این دستگاه میباشند.معمولا در دستگاههای سه محور یا تخت از ارتکم و در دستگاههای چهار یا پنج محور از پاورمیل استفاده میشود.

هزینه دستگاه cnc سنگ

در این قسمت دو نوع هزینه ثابت و عملیاتی داریم:

هزینه های ثابت

هزینه ثابت یا اولیه مربوط به قیمت دستگاه سی ان سی، رهن کارگاه،لوازم جانبی مورد نیاز میباشند.

در کارگاه سنگ نیاز به ابزارهای معمول مانند سنگ فرز و …وجود دارد.همچنین مجموعه ای از تیغهای مخصوص دستگاه لازم است.پمپ باد هم جز لاینفک تجهیزات مورد نیاز است.

هزینه های متغیر

هزینه  عملیاتی شامل هزینه های جاری کارگاه مانند اجاره و قبوض میباشد. تعمیر و نگهداری یا خرید لوازم مصرفی در این قسمت هستند. مخارج جاری سی ان سی سنگ شامل مصرف تیغ فرز و تعویض بلبرینگهای اسپیندل میباشد.احتمالا هر شش ماه تا یکسال نیاز به تعویض بلبرینگ دارید.که هزینه ای حدود چهل درصد قیمت یک اسپیندل نو خواهد داشت.

مصرف تیغ فرز کاملا به دقت و تخصص اپراتور دستگاه بستگی دارد.تنظیم پلانگ ریت یا سرعت پایین آمدن ابزار نقش مهمی در طول عمر آن دارد.

بدنیست مطلب ما را درباره خرید دستگاه cnc  و عوامل موثر بر قیمت cnc مطالعه کنید.

 قابلیت اطمینان

از آنجاکه دستگاه سی ان سی سنگ در شیفتهای کاری متمادی و ساعات طولانی کار میکند نیاز به قابلیت اطمینان بالایی دارد.کوچکترین خطا یا قطع در کار میتواند منجر به از دست رفتن متریال گرانقیمت و چندین ساعت کار شود.لذا باید علاوه بر استفاده از قطعات با کیفیت در ساخت دستگاه از سیستمهای نظارتی و پیشگیری از خطا در این دستگاه استفاده شود.

متریال

از دستگاه سی ان سی سنگ، برای تراشکاری انواع سنگ تراورتن ،مرمر و سنگ چینی استفاده میکنند.همچنین میتوان از آن برای کار بروی متریالهای دیگری مانند چوب،ام دی اف،هایگلس و حتی فلزات نرم مانند آلومینیوم و مس استفاده نمود.

سایر کاربردها:

از این دستگاه میتوانید برای کار بر روی انواع متریال استفاده کنید.با توجه به ساختار قدرتمند این ماشین میتواند گزینه مناسبی برای استفاده بعنوان سی ان سی قالبسازی باشد.

 

به دلیل همین مزایا، امروزه دستگاه CNC سنگ  کاربردی منحصر به فرد را دارد و شاهکار هایی استثنایی و فراتر از تولیدات و حکاکی های  سنتی و دستی گذشته را ارائه می دهد که منجر به صرف هزینه ی کمتر و به ویژه دوام بالاتر میشود.

 

با توجه به توضیحات ذکر شده در مورد دستگاه سی ان سی سنگ، اهمیت این دستگاه به عنوان عضو مهمی از صنعت فرآوری سنگ، بدیهی است. اهمیت این محصول، افزایش راندمان و بازدهی بالا و دقت و سرعت و بهینه سازی فرایند های تولید است. ارزش دستگاه سی ان سی سنگ، برای کاربرد های بیشماری که فقط جزئی از آن ذکر شد، غیر قابل توصیف می باشد.

در این حوزه دستگاه سی ان سی سنگ تولیدی شرکت سها میتواند نیاز شما را بصورت کامل برآورده سازد.

گارانتی و خدمات پس از فروش:

کلیه دستگاههای تولیدی شرکت سها دارای یکسال گارانتی قطعات میباشند.در ابتدا با تماس با شرکت ایراد دستگاه تشخیص داده میشود.سپس درصورتیکه کاربر امکان تعویض قطعه را داشته باشد قطعه ارسال میگردد.اگر نیاز به کارشناس تعمیرات وجود داشته باشد کارشناس در اسرع وقت در کارگاه شما حضور پیدا خواهد کرد.

همچنین در صورت نیاز دوره آموزش رایگان در محل کارخانه برای مشتری برگزار میگردد.

 

 اطلاعات بیشتر درباره سی ان سی سنگ سهاتک

 

سیاست بازگشت وجه

گارانتی محصولات

ماکزیمم سفارشی سازی

مفید بود؟

0%

با امتیازدهی به مطالب به ما در بهبود سایت خود کمک نمایید.

User Rating: 4.88 ( 3 votes)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button