WOOD LINE-CNC-SOHA

CNC چوب

wood turn/خراطی cnc

This machine is used for turning and inlaying and sculpting all kinds of wood pieces./این دستگاه جهت تراشکاری و منبت و مجسمه سازی انواع قطعات چوب کاربرد دارد.

wood cnc/چوب cnc

Flat three-axis wood CNC is the most widely used type of CNC machine in the wood industry. This machine can perform various operations such as inlaying, drilling, edging and cutting on a wide range of materials./CNC چوب سه محور تخت پر کاربردترین نوع دستگاه سی ان سی در صنعت چوب است.این ماشین میتواند عملیات مختلفی از قبیل منبتکاری،سوراخکاری،لبه زنی و برشکاری را بر روی طیف گسترده ای از متریال انجام دهد

محصولات CNC چوب


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


CNC چوب به یکی از پر کاربردترین ماشینهای سی ان سی در بازار امروز صنعت چوب تبدیل گشته است.چه درصنعت مبلمان باشید یا در زمینه دکوراسیون داخلی فعالیت کنید این دستگاهها نیاز اصلی کارگاه شما هستند.

اگر تصمیم به توسعه کارگاه خود یا بالابردن سرعت و دقت کار هستید ما گزینه های مختلفی را به شما پیشنهاد میدهیم تا بتوانید بنا به بودجه و حجم کار دستگاه مناسب را انتخاب نمایید.

تولید قطعات منبتکاری جهت مبلمان کلاسیک،خراطی قطعات و پایه ها،سرویس خواب،دکوراسیون و تولید ظروف چوبی تنها بخشی از کاربرد دستگاههای سی ان سی چوب میباشد.

شرکت سها مفتخر است تا نیاز صنعت چوب کشور را با تولید ماشین آلات با کیفیت و دقیق در این زمینه بر طرف نماید.

محصولات ما در این زمینه عبارتند از:

محصولات ما

سی ان سی چوب تخت

فرز CNC چوب سه محور تخت  WR-2040

 

خراطی سی ان سی

تک هد  Tw-02111

 


انواع دستگاههای cnc چوب

دستگاه سی ان سی ام دی اف یا تخت

در زمینه چوب دستگاههای سی ان سی مختلفی با گزینه های گوناگونی تولید میگردند.معمولترین دستگاه ،سی ان سی چوب سه محور تخت است.این دستگاه برای کار بر روی ورقهای ام دی اف و کارهای تخت چوبی مناسب است.این دستگاه میتواند به گزینه های مختلفی مجهز باشد.ابعاد استاندارد این دستگاه 130در 250 -180در 360 و 200در 400 سانتیمتر است.

در کاربردهایی که نیاز به انجام چند کار بر روی یک ورق دارند میتوان از اسپیندل تولچنجر استفاده نمود.همچنین در برخی دستگاهها از سیستم ساکشن با وکیوم برای نگه داشتن قطعه کار استفاده میگردد.

دستگاه CNC چوب خانگی

همچنین دستگاههای سی ان سی کوچک جهت انجام کارهای کم تیراژ و نمونه سازی وجود دارند که به سی ان سی خانگی یا رومیزی معروف هستند.معمولا ابعاد کوچک 40در30  و یا 60 در 90 سانتیمتر دارند.

CNC روتاری یا منبت

نوع دیگری از سی ان سی چوب که کاربرد زیادی دارد دستگاههای CNC چوب روتاری یا منبت میباشد.این نوع دستگاه برای تولید انبوه قطعات طرح دار مانند دسته و پایه مبلهای کلاسیک استفاده میگردد.معمولا در تعداد هد بالا مثلا هشت یا ده کله ساخته میشوند.

 سی ان سی خراطی

دستگاه دیگری که استفاده زیادی دارد دستگاه خراطی CNC است.که برای خراطی پایه های چوبی و هر قطعه ای که مدور باشد استفاده میگردد.

اگر در زمینه انتخاب دستگاه مطمین نیستید می توانید با ادامه این مطلب به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنید.همچنین کارشناسان مجرب فروش شرکت سها در خدمت شما هستند تا به شما در انتخاب دستگاه مناسب کمک نمایند.

کاربردهای سی ان سی چوب:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید مبلمان استیل(سی ان سی منبت)

دکوراسیون داخلی(سی ان سی تخت)

دربهای چوبی و رویه در(سی ان سی تخت)

برش کامپوزیت و نما(سی ان سی تخت)

ظروف چوبی،شمعدان و لوستر(سی ان سی خراطی)(سی ان سی تخت)

نرده چوبی(سی ان سی خراطی)

کابینت آشپزخانه(سی ان سی تخت)

تابلوهای تبلیغاتی ،کتیبه و تابلوهای تزیینی(سی ان سی تخت)

مجسمه های چوبی و تزیینات و نرده های طرح دار(سی ان سی منبت)

سرتخت،پاتخت و ساعتهای ایستاده(سی ان سی تخت)

 

متریال

با تهیه این ماشین میتوانید بر روی رنج گسترده ای از مواد کار کنید.ام دی اف ،چوب،پی وی سی ،تفلون،هایگلس ، کامپوزیت و  چوبهای سخت مانند گرد و چوبهای نرم مانند راش برخی از این متریالها هستند.

 

 

هزینه ها:

هزینه های دستگاه CNC عبارتند از

سرمایه ای:شامل هزینه خرید دستگاه ، راه اندازی کارگاه و هزینه تامین تیغ فرز و ابزار

عملیاتی:هزینه های روزمره و جاری مانند حقوق ،اجاره و …

 

قیمت دستگاه سی ان سی چوب در بازار ایران و فاکتورهای خرید دستگاه

هزینه های بکارگیری خود دستگاه

مصرف برق برق :مثلا یک دستگاه سی ان سی چوب تخت بدون سیستم ساکشن مصرفی حدود 12 کیلووات دارد.تقریبا برابر با یک کنتور سه فاز بیست و پنج آمپر.در مجموع هزینه برق رقم سنگینی نخواهد شد

تعمیر و نگهداری دستگاه:اگر دستگاه خوبی خریداری کنید حداقل در چند سال اول این رقم بسیار اندک و نزدیک به صفر خواهد بود.احتمالا تنها هزینه ای که بعد از حدود یکسال یا بیشتر خواهید داشت هزینه تعویض بلبرنگهای اسپیندل خواهد بود.

گزینه های قابل افزودن:

با استفاده از امکانات زیر میتوانید دستگاه را برای کاربرد خود اختصاصی کنید.

افزودن محور روتاری

با افزودن محور روتاری یا گردان شما میتوانید به تولید انواع مجسمه ،نرده های طرح دار و ظروف گرد منقش بپردازید.

میز ساکشن

میز ساکشن با اتصال به یک پمپ وکیوم یا خلا ایجاد فشار معکوس میکنند.از وکیوم  برای نگه داشتن قطعه کار  استفاده میشود.

رموت کنترل

کنترل از راه دور به اپراتور جهت صفر کردن دستگاه و تنظیمات دستگاه در زمانیکه از کنترل پنل فاصله دارد کمک میکند.

افزایش تعداد اسپیندلها

افزایش اسپیندلها بصورت کپی و بر روی یک بالابر سرعت کار را بالا میبرد.مثلا در یک دستگاه چهار هد در یک زمان مشخص بجای یک قطعه کار چهار قطعه مشابه خواهید داشت.تیراژ کار با این روش بالا میرود.

تولچنجر

اسپیندلهای تولچنجر میتوانند بصورت اتوماتیک اقدام به تعویض ابزار کنند.اسپیندلهای اتو تولچنجر نقش مهمی در سرعت بالای کار بخصوص در هنگام تعویض ابزار دارند.

 

نکات مهم در خرید دستگاه سی ان سی چوب

1- دستگاه مناسب کار خود را پیدا کنید

با توجه به نیاز خود دستگاه را بخرید.در یازار دستگاههای مختلفی با امکانات و شرایط گوناگون وجود دارند.بهترین دستگاه برای شما دستگاهیست که نیاز شما را برآورده کند.خرید صحیح دستگاه تاثیر عمئه ای در هزینه های شما دارد.برای شروع به تولید یک کارگاه اسباببازی نیاز به خرید دستگاه بزرگ و حرفه ای ندارید.اما اگر قصد راایه خدمات دارید دستگاه حرفهای و سرعت بالا نقش مهمی در بازار رقابتیخدمات دارد.

2-دستگاهی را بخرید که خدمات داشته باشد.

اگرچه همه شرکتها به شما قول خدمات پس از فروش خوب را میدهند اما میدانیم که در دنیای واقعیت کمتر مجموعه ای این توان و قصد را دارد.لذا از خرید دستگاههایی که از قطعات خاص در آن استفاده شده بپرهیزید.مثلا کنترلر خاصی که کیفیت خوبی دارد و احتمالا قیمت بالایی دارد ممکن است برای شما تبدیل به کابوس شود.اما استفاده از یک کنترلر معمول که همه تعمیرکاران با آن آشنایی دارند بسیار بهتر است.

همچنین در برخی از دستگاهها از قطعات سفارشی  آن شرکت استفاده میشود.حتی المقدور از دستگاههایی که از قطعات استاندارد و موجود در بازار در آن استفاده شده است خریداری کنید.

3-پیش از خرید از مشتریان قبلی بپرسید

مشتریان قبلی هر شرکت نماینگر آن چیزی هستند که شما بعنوان مشتری جدید با آن برخورد خواهید داشت.حداقل از دو مشتری سابق آن شرکت استعلام کنید.از فروشنده بخواهید تا چند مشتری قبلی خود را به شما معرفی کند.اگر از اینکار سرباز زد میتوان گفت که احتمالا انتخاب مناسبی نخواهد بود.

4-به ابعاد دقت کنید

خیلی وقتها مشتری ابعاد کارگیر دستگاه را با ابعاد خود سی ان سی اشتباه میگیرد.در زمان نصنب متوجه میشود که این دستگاه در کارگاه جا نمیگیرد یا از درب رد نمیشود.لذا ابعاد دقیق ماشین را از تولید کننده بخواهید.همچنین این ابعاد در زمان جابجایی دستگاه و حمل آن نیز مهم هستند.

5-در عقد قرارداد دقت کنید

در اینباره مقاله کاملی در سایت هست که توصیه میکنیم پیش از قراداد حتما مطالعه بفرمایید.

6-به نحوه کاربستن و راحتی اپراتور توجه کنید.

سرعت کاربستن و راحتی اپراتور نقش مهمی در خروجی کار شما دارد.مثلا ک.تاه یا بلند بودن کف میز میتواند در زمان شما صرفه جویی کند.

 

شاید علاقه داشته باشید مقاله ما درباره قیمت CNC و شاخصهای تعیین کننده و موثر در خرید آنرا  اینجا بخوانید.

نرم افزارها

 



اگر قصد خرید این دستگاهها را دارید خوبست که حداقل به یک نرم افزار کد(CAD:camputer aided design) و یک نرم افزار کم (CAM:camputer aided manufacturing)مسلط باشید.آرتکم و پاورمیل معروفترین نرم افزارهای کم مورد استفاده با این دستگاه میباشند.

برای طراحی میتوانید از نرم افزارهای گوناگونی مانند راینو،کتیا ،تری دی مکس و … استفاده نمایید.فیلمهای آموزشی مورد نیاز در اختیار مشتریان محترم قرارداده خواهد شد.

درصورت نیاز دوره آموزشی رایگان نرم افزار در محل کارخانه برای مشتری برگزار خواهد شد.

سیاست بازگشت وجه

گارانتی محصولات

ماکزیمم سفارشی سازی

 

wood cnc/چوب cnc

Flat three-axis wood CNC is the most widely used type of CNC machine in the wood industry. This machine can perform various operations such as inlaying, drilling, edging and cutting on a wide range of materials./CNC چوب سه محور تخت پر کاربردترین نوع دستگاه سی ان سی در صنعت چوب است.این ماشین میتواند عملیات مختلفی از قبیل منبتکاری،سوراخکاری،لبه زنی و برشکاری را بر روی طیف گسترده ای از متریال انجام دهد

wood turn/خراطی cnc

This machine is used for turning and inlaying and sculpting all kinds of wood pieces./این دستگاه جهت تراشکاری و منبت و مجسمه سازی انواع قطعات چوب کاربرد دارد.

مفید بود؟

0%

با امتیازدهی به مطالب به ما در بهبود سایت خود کمک نمایید.

کاتالوگ
User Rating: 4.52 ( 3 votes)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button