خرید دستگاه سی ان سی و فاکتور های تعیین کننده قیمت CNC

خرید دستگاه سی ان سی و فاکتور های تعیین کننده قیمت CNC

همانطور که برای خرید هر کالایی، معیار ها و نکات خاصی را در نظر میگیرید، برای خرید انواع دستگاه های سی ان سی، هم باید فاکتور هایی را مدنظر قرار دهید و طبق این فاکتور ها تحقیقات خود را در زمینه ی خرید دستگاه، تکمیل کرده و اقدام به خرید کنید. یکی از این فاکتور های مهم، قیمت CNC می باشد .

قیمت CNC سنگ در بازار امروز مورخ 20/02/1401 در بازار ایران در رنج بین 12000 تا 20000 دلار میباشد.

روتر چوب سی ان سی                 8000 تا 16000 دلار

منبت سی ان سی  هشت کله     20000 تا 25000 دلار

پلاسما  سی ان سی                  8000 تا 12000 دلار

خراطی سی ان سی تک هد          5000 تا 8000 دلار

روتر سه محور آماتور                      800 تا 1500 دلار

که با توجه به نرخ دلار مبلغی حدود 350 تا 600 میلیون تومان قیمت CNC سنگ میشود.اگر کنجکاوید که دلیل این اختلاف قیمت و تفاوت دستگاهها در کجاست پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

با توجه به رشد صنایع بخصوص صنعت ساختمان، دستگاه سی ان سی  از کاربرد های گسترده ای برخوردار گردید. همه روزه کارگاه ها و کارخانجات متعددی در حال شروع به کار با دستگاه سی ان سی  و کسب درآمد و کارآفرینی هستند. رقابت برای تولید  به روشی پیشرفته، با بهره وری بالا و در زمان کم، در بین کارآفرینان این حوزه، افزایش یافته و دیگر کمتر کسی به روش های سنتی به تولید می پردازد.

اما پیش از ادامه این مقاله از خود بپرسید که آیا واقعا نیاز به خرید یک دستگاه دارم؟ آیا امکان و هزینه گرفتن خدمات را بررسی کرده ام؟ آیا مهارتهای لازم جهت کار با ماشین را دارم؟

اگر تازه کار هستید

شما می توانید بوسیله خرید دستگاه سی ان سی ، یک کارگاه کوچک یا کارخانه ی بزرگ راه اندازی کنید .با تولید انواع محصولات به وسیله این دستگاه ها، به موفقیت کاری برسید.

اگر ابتدای کار هستید و سرمایه اندکی دارید می توانید از دستگاه و کارگاه کوچکتر شروع به کار کنید.قیمت سی ان سی  کوچک به مراتب، بهینه تر و برای شروع کار مناسب می باشد.  میتوانید با سی ان سی  کوچکتر، کارهای ظریف هنری، سنگهای تزئینی حکاکی شده و یا وسایل خانگی  مانند ظروف سنگی وچوبی را تولید و به فروش برسانید.

ظروف سنگی و چوبی اینروزها بازار بسیار خوبی دارند و با استفاده از ضایعات  به نوعی تبدیل ضایعات به پول هستند.همینطور تولید اسباب بازیهای کوچک و تزیینات با دستگاه سی ان سی هم بازار خوبی دارد که نیاز به سرمایه گذاری سنگینی ندارد.

اگر سرمایه مناسب و بیشتر دارید، می توانید با بهره گیری از دستگاه های  بزرگ، یک کارگاه بزرگ برای انجام کارهای خود یا خدمات، راه اندازی کنید.

خرید دستگاه سی ان سی 

 اکثر تولیدکنندگان دستگاه سی ان سی  خوشحال خواهند شد تا  مشخصات دستگاه خود و مزایای آنرا به شما توضیح دهند و شما بعنوان مشتری حق دارید تا با توجه به این توضیحات محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

طبیعیست که هر کس محصول خود را مناسبترین محصول معرفی کند ،اما پیشنهاد میکنیم تا با شنیدن معرفی چندین محصول مناسبترین دستگاه با شرایط خود را انتخاب نمایید.اما بد نیست چند نکته را مد نظر داشته باشید.

1- دستگاه مناسب کار خود را پیدا کنید

در یازار دستگاههای مختلفی با امکانات و شرایط گوناگون وجود دارند. بهترین دستگاه برای شما دستگاهیست که نیاز شما را برآورده کند. اگر قصد تولید ظروف سنگی را دارید دلیلی ندارد که یک دستگاه بزرگ خریدای کنید. بخصوص درباره آپشنهای دستگاه دقت کنید. اینکه ممکن است روزی تصمیم به زدن یک مجسمه داشته باشید دلیل خوبی نیست که یک پیکرتراش گرانقیمت تهیه کنید و از ان مانند یک دستگاه سی ان سی معمولی استفاده کنید. گاهی در این باره مثال مسافرکشی با تریلی را میزنم.

2-دستگاهی را بخرید که خدمات داشته باشد.

اگرچه همه شرکتها به شما قول خدمات پس از فروش خوب را میدهند اما میدانیم که در دنیای واقعیت کمتر مجموعه ای این توان و قصد را دارد. لذا از خرید دستگاههایی که از قطعات خاص در آن استفاده شده پرهیز نمایید. مثلا کنترلر خاصی که کیفیت خوبی دارد و احتمالا قیمت بالایی دارد ممکن است برای شما تبدیل به کابوس شود. اما استفاده از یک کنترلر معمول که همه تعمیرکاران با آن آشنایی دارند بسیار بهتر است.

همچنین در برخی از دستگاهها از قطعات سفارشی  آن شرکت استفاده میشود. حتی المقدور از دستگاههایی که از قطعات استاندارد و موجود در بازار در آن استفاده شده است خریداری کنید.

3-پیش از خرید از مشتریان قبلی بپرسید

مشتریان قبلی هر شرکت نماینگر آن چیزی هستند که شما بعنوان مشتری جدید با آن برخورد خواهید داشت. حداقل از دو مشتری سابق آن شرکت استعلام کنید.از فروشنده بخواهید تا چند مشتری قبلی خود را به شما معرفی کند.اگر از اینکار سرباز زد میتوان گفت که احتمالا انتخاب مناسبی نخواهد بود.

4-به ابعاد دقت کنید

خیلی وقتها مشتری ابعاد کارگیر دستگاه را با ابعاد خود سی ان سی اشتباه میگیرد.در زمان نصنب متوجه میشود که این دستگاه در کارگاه جا نمیگیرد یا از درب رد نمیشود.لذا ابعاد دقیق ماشین را از تولید کننده بخواهید.

5-در عقد قرارداد دقت کنید

در اینباره مقاله کاملی در سایت هست که توصیه میکنیم پیش از قراداد حتما مطالعه بفرمایید.

در اینجا میتوانید این مقاله را مطالعه نمایید.

 

 

فاکتور های تعیین کننده قیمت CNC

قیمت CNC به فاکتورهای متعددی بستگی دارد:

  • اندازه دستگاه، یکی از عوامل  تعیین قیمت CNC  می باشد. اساساً دستگاه های بزرگتر با تعداد محور های بیشتر، برای انجام کار های پیچیده و سخت با ابعاد گسترده تر، بکار میروند. همین عامل دلیلی برای قیمت بالای  سی ان سی سنگ بزرگتر، نسبت به دستگاه های کوچکتر می باشد.
  • وزن  عاملی دیگر برای افزایش قیمت دستگاه  می باشد. چرا که وزن بالا رابطه ی مستقیمی با فولاد با کیفیت بدنه و اسکلت محکم دستگاه دارد . که سبب محکم تر و بادوام تر بودن دستگاه و بیشتر شدن طول عمر آن می شود. البته بدانید که ایراد در طراحی و محاسبات سازه را با وزن بالا نمیتوان برطرف کرد.
  • نوع موتور و قطعات استفاده شده  هم در میزان قیمت آن دخیل است. همانطور که میدانید در ساخت  CNC، از دو نوع موتور استپر و سروو استفاده میشود. موتور های سروو برای سرعت بالا و گشتاور بالا استفاده می شوند و موتور های استپر برای سرعت پایین مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین دستگاه های دارای موتور استپر، ارزان تر از دستگاه های حاوی موتور سروو هستند. این مطلب درباره تمامی قطعات دیگر بکار رفته مانند کنترلر،اسپیندل،اینورتر و ریلها نیز صدق میکند.
  • نوع ماده ای که دستگاه قرار است عملیاتی را روی آن انجام دهد نیز مهم است. به عنوان مثال دستگاه های CNC برش و حکاکی سنگ به دلیل سیستم محکمی که دارد، طبیعی است که از قیمت بالاتری نسبت به دستگاه چوب برخوردار باشد.
  • تعداد محور های دستگاه نیز عاملی دیگر برای افزایش قیمت آن است و دستگاه هایی که از تعداد محور کمتری برخوردارند، به همان نسبت قیمت کمتری دارند. همینجا اشاره کنیم که محور بالاتر الزاما به معنی کارایی بیشتر نیست. استفاده از دستگاه با تعداد محور بیشتر نیاز به تخصص بیشتری هم دارد.

انواع دستگاههای سی ان سی سنگ:

آماتور

این نوع دستگاه معمولا در ابعاد کوچک مثلا شصت در نود سانتیمتر تولید میشود. استراکچر آنها از پروفیلهای سبک یا پروفیلهای آلومینیوم آماده میسازند. از کنترلهای ارزانقیمت مانند مچتری استفاده میکنند. این نوع از دستگاه به هیچ عنوان مناسب کار سنگ نیست. اما برای کارهای سبک مثل اسباب بازیهای چوبی بد نیست.

اگر بدنبال دستگاهی برای آشنایی با نحوه کار دستگاه ،کسب تجربه یا انجام پروژه های شخصی هستید این دستگاه پاسخ مناسبی است. همینطور میتوانید با خرید کیتهای آماده براحتی یکی از این دستگاهها را برای خود بسازید.

میدرنج

این دستگاهها در ابعاد 130 در 100 سانتیمتر یا کمی متفاوت ازآن تولید میشوند. از شاسی های با پروفیل سبک آهن ساخته میشوند. جهت پایین آوردن قیمت از استپر موتور در آنها استفاده میشود. کاور بندی مناسبی جهت آبریزی ندارند. برای افراد مبتدی و کارهای کوچک و شروع کار قابل قبولند اما خیلی زود مستهلک خواهند شد و دقت خود را از دست خواهند داد. این میتواند یک انتخاب مناسب برای شروع یک کسب و کار خانگی باشد.

تولیدی

این رنج از دستگاههای سی ان سی  برای کار دایمی و سنگین ساخته میشوند.شاسی آنها از پروفیلهلی سنگین فولاد یا ورقهای  ضخامت بالا ساخته میشود.از سروو موتورهای با کیفیت استفاده میکنند.ریلها  محافظت میشوند.معمولا در ابعاد دو در سه متر یا 130 در 250 سانتیمتر ساخته میشوند(برای روتر چوب ابعاد دو در چهار متر).این دستگاهها برای کار کارگاهی سنگین و تولید دایمی مناسب هستند.

 

خرید و قیمت دستگاه CNC  دست دوم :

یک گزینه که همیشه روی میز است خرید دستگاه CNC کارکرده است. قیمت دستگاه کارکرده سی ان سی  معمولا بین شصت تا هفتاد درصد قیمت دستگاه نو محاسبه میشود. البته مهم است که دستگاه در چه وضعیتی باشد.

پیش از خرید سی ان سی  کارکرده حتما از شرکت فروشنده آن درباره وضعیت مالی دستگاه و خدمات آن استعلام بگیرید.

از یک کارشناس بخواهید که دستگاه را برای شما بررسی کند.این کارشناس میتواند یک تعمیرکار مورد اعتماد یا همکاری باشد که مدتی با این دستگاه کار کرده است.

سایر هزینه ها:

در نظر داشته باشید که در کنار دستگاه شما نیاز به مجموعه ای از ابزارها ،تیغ فرزها و فشنگیهای مختلف دارید.در این قسمت میتوانید شرح کاملی از این هزینه ها را برای CNC سنگ مطالعه نمایید.

خلاصه اینکه:

 

با در نظر گرفتن تمام فاکتور هایی که ذکر کردیم و توضیح دادیم،  با توجه به زمینه کاری خود و در نظر گرفتن محیط کاری که میخواهید دستگاه سی ان سی  را در آن قرار دهید ، کار خود را آغاز کنید. میتوانید با انجام تحقیقات کافی در مورد قیمت سی ان سی ، اقدام به خرید دستگاه کنید و در زمینه کاری خود بدرخشید.

ما در شرکت خود، با بیش از پانزده سال سابقه تولید انواع دستگاه CNC، مانند سی ان سی سنگ، چوب، واترجت و پلاسما میتوانیم شما را در خرید دستگاهی مناسب یاری کنیم. با مناسب بودن قیمت سی ان سی ، رضایت و اعتماد شما مشتریان عزیز را به مجموعه خود جلب کنیم.

 

بد نیست مقاله ما در خصوص عقد قرارداد خرید سی ان سی را هم  در اینجا مطالعه کنید.

منابع:

یک

مفید بود؟

0%

با امتیازدهی به مطالب به ما در بهبود سایت خود کمک نمایید.

User Rating: 5 ( 1 votes)

درباره‌ی مجتبی دلشاد

مدیر شرکت سامانه های هوشمند آینده

همچنین ببینید

راه اندازی و نصب دستگاه CNC پلاسما سرعت بالا

راه اندازی و نصب دستگاه CNC پلاسما سرعت بالا در این فیلم آموزش و راه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button